Informace ŠJ

  • Variabilní symbol strávníka indentifikuje platbu - dozvěděli jste se ho při zpracování vaší přihlášky ke stravování.
  • Číslo účtu školní jídelny:  15 83 06 21 / 0100
  • Systém výběru obědů na HTTPS://STRAV.NASEJIDELNA.CZ/0252/LOGIN ( můžete také použít mobilní aplikaci iCanteen)
  • Odhlašování a přihlašování stravy (přes iCanteen - tři dny dopředu, u referentky stravování e-mailem, sms, telefonicky, popř. Aristoteles)
  • Číslo stravovacího zařízení: 0252 (při přihlašování přes web není potřeba)
  • Přihlašovací jméno pro strávníky, kteří se stravovali do června 2021: (hůlkovým písmem, bez diakritiky-příjmení a první písmeno křestního jména): př.: SRNCOVAR
  • Přihlašovací jméno pro nové strávníky (od července 2021): prvních 5 písmen příjmení malým bez diakritiky a celý variabilní symbol př. srnco9999
  • Heslo pro první přihlášení nových strávníků je 1234

Každý strávník ŠJ je po zaúčtování platby do 23. v měsíci automaticky přihlášen na oběd č.1, na následující měsíc. Pokud platba strávníka přijde pozdě, bude si muset strávník stravu přihlásit sám prostřednictvím elektronického systému. Změny na jiný druh oběda, odhlášku či přihlášku lze elektronicky provádět nejpozději tři dny předem, po té lze odhlášky stravy provést pouze prostřednictvím níže uvedeného kontaktu u referentky stravování a to nejpozději do 12:00 předcházejícího dne. Přihlášení stravy (např. po nemoci) lze uskutečnit do 7:00 v den, kdy se má žák opět stravovat. První den po nemoci zpravidla nelze volit druh oběda. První den NEMOCI má žák nárok na dotovaný oběd. Budete-li tento oběd vyzvedávat, zatavíme vám ho do menuboxu – požadavek prosím volejte na telefon 777 19 77 20 a to do 10:00 v den výdeje. Z hygienických důvodů není možné vydávat obědy do jídlonosičů, děkujeme za pochopení.

Ceny obědů i svačin se řídí platným ceníkem vyvěšeným na webu školy a na nástěnce školní jídelny. Na dotovaný oběd má žák nárok, pouze pokud se v daný den účastní výuky, nebo v první den nemoci. V dalších dnech nemoci se lze stravovat pouze za plnou cenu oběda. Za neodhlášený a nevyzvednutý oběd v době nemoci se neposkytuje náhrada a je účtována plná cena. V den konání školních akcí (výlety apod.) odhlašuje stravu, je-li to potřeba, hromadně třídní učitel.

Přeplatky stravy převádíme vždy na následující měsíc, na konci školního roku na nový školní rok. Přeplatky vracíme na účet, který je uvedený na přihlášce ke stravování.  Přeplatky vracíme na požádání, pokud však vznikne přeplatek nad 3.000 Kč na jednoho strávníka, vracíme ho zpět na váš účet automaticky.

Strava se odebírá za pomoci školního čipu žáka. 
Pokud žák ztratí nebo poškodí čip, zakoupí si nový. Do obálky opatřené jménem a třídou vloží 50 Kč a odevzdá v jídelně u okénka, druhý den dostane v jídelně obálku zpět s novým čipem.

Kontakty

Renata Srncová – referentka stravováníSimona Janoušková – vedoucí školní jídelny
777 197 720533 440 555
renata.srncova@zsgajdosova.czjidelna@zsgajdosova.cz 
provoz kanceláře   Po-Pá   10:00 – 11:30provoz kanceláře   Po-Pá   8:00 – 14:30

Naše školní jídelna poskytuje stravování žákům školy, zaměstnancům. Stravu pro 700 strávníků a 200 svačin připravuje sedm zaměstnanců školní jídelny, kteří se snaží každý den připravit pestrou a chutnou stravu podle výživově doporučených dávek.

Provoz školní jídelny zajišťuje a řídí vedoucí ŠJ p. Simona Janoušková (simona.janouskova@zsgajdosova.cz , tel.: 533440555). Stravovací administrativu má na starosti referentka stravování p. Renata Srncová (tel. 777197720, renata.srncova@zsgajdosova.cz).

Připravujeme dopolední svačiny a vaříme obědy s výběrem ze dvou hlavních jídel. Součástí oběda je vždy polévka, hlavní jídlo dle výběru a dva druhy nápojů. Každý týden je k dispozici v jídelně 2-3 x ovoce, 2-3x měsíčně jogurt, denně vždy voda, mléko, kakao či bílá káva a různé druhy čajů či sirupy. Strávníci si výběr obědů provádí na webu iCanteen a na jídelně si identifikují druh oběda pomocí čipu.

Sestavujeme jídelníčky a připravujeme pokrmy odpovídající zásadám zdravé výživy výběrem vhodných vlastních i školních receptur a stále hledáme a připravujeme nové recepty. Nepřipravujeme diety, ale při intolerancích některých potravin spolupracujeme s rodiči a vybíráme společně vhodný pokrm pro strávníka.

V jídelně máme místo pro 106 strávníků, plynulý provoz v jídelně zajišťujeme příchody strávníků podle rozpisů. S dohledy a plynulým chodem v jídelně nám pomáhají pedagogové školy, kterým za to patří velký dík.

Řídíme se vyhláškou č.107/2005, která nám mimo jiné ukládá dodržování spotřebního koše a nutričních hodnot pokrmů a vyhláškou 137/2004 Sb. o hygienických požadavcích na stravovací služby ve znění pozdějších předpisů.

Spotřební koš nám stanovuje určité skupiny potravin (ryby, luštěniny, maso, zeleninu, brambory, cukry, tuky…) a jejich spotřebu na žáka a den. Upřednostňujeme regionální potraviny, výrobky a suroviny z České republiky. Dále také kvalitní a vyhlášené suroviny ze zahraničí (Tropico nápoje, italské semolinové těstoviny, různé druhy rýže…). Naši strávníci dostávají ovoce a jablečné domácí mošty ze sadů Střílky, čerstvé ryby, čerstvé králičí maso  z farmy Litovany (odrůda Hyla), čerstvé maso z masny Habásko, Bio mléko z Kunína, nápoje Tropico z plantáží Indonésie a Brazílie ze 100% ovoce a další nápoje bez konzervantů a barviv. Jogurty a tvarohy si většinou naše školní jídelna připravuje sama s různými příchutěmi a cereáliemi. Vaříme rovněž z pohanky, kuskusu, jáhel, bulguru, cizrny, Robi masa, Tofu, Šmakouna, sójových výrobků a dalších surovin…. Omáčky a polévky zahušťujeme minimálně a kromě obyčejné bílé mouky používáme cizrnovou moukou, kukuřičnou mouku, jáhlovou mouku, pohankovou moukou a rýžové vločky.